Menu

Creative Agency vs. Agencja cyfrowa – Jakie są główne różnice?

21 listopada 2018 - Zakres usług
Creative Agency vs. Agencja cyfrowa – Jakie są główne różnice?

Projekt był na pierwszym planie reklamy tak długo, jak długo istnieje. Niezależnie od tego, czy jest to mocne logo, uderzający nagłówek, czy przyciągające wzrok kolory, projektowanie jest jednym z najważniejszych aspektów reklam. Nic dziwnego, że w dzisiejszym klimacie reklamowym, gdzie konkurencja jest coraz ostrzejsza, agencje kreatywne wciąż się rozwijają.

Wiele razy Kreatywne Agencje są pomijane przez inne, bardziej popularne odpowiedniki. Dobrym tego przykładem jest Agencja Cyfrowa. Wzrost liczby reklam internetowych sprawił, że agencje cyfrowe stały się jedną z najbardziej pożądanych usług oferowanych przez reklamodawców. Stwarza to wiele zamieszania wśród reklamodawców na temat rodzaju agencji, z której powinni korzystać w swoich kampaniach.

Jakie są więc kluczowe różnice między agencją kreatywną a agencją cyfrową? Zanim odpowiemy na to pytanie, najpierw określmy dwie agencje.

Jaka jest definicja agencji kreatywnej?
Według Playground Inc, agencje kreatywne skupiają się na projektowaniu i często korzystają z zewnętrznych partnerów, takich jak konsultanci ds. Marketingu reklamowego, aby w pełni wdrożyć swoje prace.

Najczęściej agencje kreatywne oferują usługi projektowania wydruków. Dobre agencje kreatywne to zazwyczaj „eksperci brandingowi” i świetnie radzą sobie z marketingiem i projektowaniem produktów. W szczególności znane są z projektowania doskonałych logo, listów firmowych, wizytówek i osiągnięcia spójnego ogólnego charakteru marki. Oto bardzo ciekawy film na temat tego, co naprawdę sprawia niesamowite logo:

Agencja z Toronto, Smith Roberts, chciała zmienić nazwę swojej firmy w 2013 roku. To, co wyobrażali sobie w odrodzeniu agencji, to nazwa i styl, który dotknie tradycyjnych wartości Distillery District w Toronto, w której znajduje się firma. Ale chcieli również nazwy, która będzie odzwierciedlała zaangażowanie firmy w pomoc w rozwoju ich klientów. W końcu zdecydowali się na Corktown Seed Co. Szybkie spojrzenie na ich branding mówi już, że firma przybili to, czego chcieli, minimalistycznym i nowoczesnym stylem retro do swoich zabezpieczeń. Sprawdź zdjęcie poniżej.

Struktura firmy jest mądra, agencje kreatywne koncentrują się bardziej na zespole kreatywnym niż na strategii marketingowej. Duże agencje kreatywne często wypełniają dyrektorzy kreatywni i graficy. Firmy takie jak Bruce Mau Design to bardzo dobry przykład dużej agencji kreatywnej, po prostu sprawdzając ich stronę personelu, zobaczysz, jak bardzo podkreślają talent twórczy.

 

Jaka jest definicja agencji cyfrowej?
Według Upanup, agencja cyfrowa jest zdefiniowana jako firma dająca twórczy, strategiczny i techniczny rozwój produktów i usług opartych na ekranach. Pełna agencja cyfrowa może zaoferować klientom marketing w wyszukiwarkach, reklamę online, projektowanie i tworzenie stron internetowych oraz doradztwo w zakresie e-handlu.

Znaczenie pełnej agencji cyfrowej
Dlaczego ważne jest, aby wiedzieć, czym jest pełna agencja cyfrowa? Ponieważ agencje cyfrowe, które nie świadczą pełnych usług jako konsultanci i zlecają produkcję częściom zewnętrznym. Nie oznacza to, że jest to złe, ponieważ niektóre dobre agencje stosują ten model. Jednak bardzo zależy, czy chcesz współpracować z agencją, która koncentruje się na doradztwie i zleca resztę firmie lub firmie, która robi wszystko we własnym zakresie.

Wielu reklamodawców i firm powoli kładzie coraz większy nacisk na reklamy internetowe. I mają bardzo dobry powód, aby to zrobić. Wystarczy spojrzeć na te statystyki zaczerpnięte ze Smart Insights.

Społeczność Instagrama ma ponad 600 milionów użytkowników
Snapchat ma ponad 150 milionów użytkowników dziennie od grudnia 2016
Ponad 500 milionów tweetów jest wysyłanych każdego dnia
Mimo że statystyki w mediach społecznościowych są zdecydowanie niepokojące, należy pamiętać, że te witryny nie mają nawet największej bazy użytkowników. Ten zaszczyt należy do Facebooka, który ma ponad 1,86 miliarda użytkowników online. Myśląc dwa razy o e-mail marketingu? Cóż, według e-mail nie jest martwy, będzie brakowało na ponad 2,586 miliardów użytkowników e-mail na całym świecie. A co z tymi głupimi filmami? Według Banner Snack, 76% firm korzystających z wideo wierzy, że zapewnia dobry zwrot z inwestycji.

Aby jeszcze bardziej podkreślić tę kwestię, coroczne badanie przeprowadzone przez ComScore stwierdziło, że w 2016 r. Aż 51% kupujących woli robić zakupy online. Z wyglądu trendu liczba ta będzie nadal wzrastać.

Właśnie dlatego reklamodawcy zwracają się do agencji cyfrowych, aby uzyskać pomoc w zakresie strategii marketingowych. Reklama cyfrowa nie tylko zapewnia największą oglądalność, ale jest także opłacalna, oparta na statystyce i ukierunkowana na odbiorców. Jeśli szukasz przykładu pełnej agencji cyfrowej, nie szukaj dalej i odwiedź naszą listę usług.

Dlaczego nadal potrzebujesz agencji kreatywnej? Cóż, wciąż istnieją ku temu ważne powody. W następnej części tego artykułu omówimy właśnie to.

Korzyści z Kreatywnej Agencji
Agencje kreatywne wciąż są królem jeśli chodzi o projektowanie. Firmy te koncentrują się na tworzeniu najlepszych projektów dla Twojej marki i nadal będą robić cuda dla Twojej kampanii. Tworzenie wizualnych treści jest wciąż ogromnym priorytetem dla firm prowadzących działalność gospodarczą.

Według Adobe firmy wzorowane są od ponad dziesięciu lat na czele. Firmy, które koncentrują się na kreatywności, mają 1,5 razy większy udział w rynku niż firmy, które tego nie robią. Istnieje dobry powód, dla którego dyrektor generalny Nike jest projektantem – pomimo pojawiania się innych form reklamy, ludzie wciąż cenią design i kreatywność.

Co jest lepsze?
To prawda, że ​​korzystanie z agencji cyfrowej ma największe znaczenie dla twoich pieniędzy. Sama liczba użytkowników, a także efektywność kosztowa, sprawia, że ​​wybór jest naprawdę trudny. Jednak projektowanie jest bardzo ważne, jeśli chodzi o Twoje kampanie. Dobry projekt poprawi efektywność Twojej promocji, a także polepszy Twój branding. Jeśli możesz zaoszczędzić trochę pieniędzy, świetna agencja kreatywna współpracująca z niesamowitą agencją cyfrową może być najlepszą kombinacją dla Twojej firmy.

Jakieś przemyślenia dotyczące agencji cyfrowej i kreatywnej? Udostępnij je nam w miejscu poniżej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *